16 marraskuuta, 2013

Macarons juttuja

Mun työkaveri oli tehnyt pari viikkoa sitten itse macaronseja ja toi niitä meille maistiaisiksi. Mä en oo oikein koskaan päässyt niiden makuun enkä tajunnut sitä hehkutusta niiden hienoudesta ja herkullisuudesta.

Huolimatta ekakertalaisuudesta, onnistui työkaverin macaronsit todella hyvin. Ne oli kauniita ja lisäksi tosi herkullisia. Oon nyt ajatellut kokeilla niiden tekoa sitten itsekin. Oon ihan varma, että ne on tosi vaikeita ja työläitä tehdä, mutta oon nyt katsellut ihania kuvia näistä herkkupalleroista ja pinnaillut niitä inspiraatioksi tulevaan koitokseen.

Ulkonäöltään nää herkut on kyllä ihan omaa luokkaansa. Antaa jopa väriterapiaa ja inspiraatiota käsitöihinkin, niissä kun värit ja niiden yhdistelymahdollisuudet on loputtomat. Tässä teillekin muutamia herkkuotoksia. Kaikki nämä kuvat ja muitakin herkkuja lähteineen löytyy TÄÄLTÄ.

Oletko sinä tehnyt macaronseja itse? Oliko helppoa vai vaikeeta ja onnistuiko vai ei?











 



My friend from work had made macarons two weeks ago and brought us some tastings to work. Not only were they pretty but they were also super good. Before i haven´t really got all the fuzz around these French treats, i´ve tasted a couple but not really liked them.

Now however i feel like trying them myself. And actually, these treats are really inspiring. If you think of all these colors you can use and combine together - the possibilities are almost endless. So now all of a sudden these little frenchies inspire me in my crafts, give me color therapy, make me want to do them and eat them too!

Have you ever made macarons yourself? Was it hard? Did you succeed and did they taste good?

I´ve been pinning macarons like crazy now and all of these + more with sources can be found HERE.

5 kommenttia:

  1. nuo on niin herkullisen näköisiä mutta en ole koskaan maistanut, täytyy ehkä ensin maistaa ja sitten kokeilla tehdä itse.

    VastaaPoista
  2. En ole tehnyt - ne on kyllä suloisen näköisiä, mutta ei mun mielestä kovin hääppösiä syötäviä. :)

    VastaaPoista
  3. Ostin noita itte viime kesänä Stockalta muutaman kun halusin maistaa. Ei olleet niin erikoisen makuisia mielestäni, mutta hurjan söpöjä kyllä! Yksi ystävä myös yritti väkerrellä näitä niin ikään viime kesänä häihinsä, muttei ollut itte lopputulokseen kovin tyytyväinen niin syötti pelkät kannet ja pohjat mulle sitten. :D

    VastaaPoista
  4. En ole minäkään tehnyt, koska ne on pahoja! :) Mä en voi sietää marsipaania ja koska noihin tulee mantelijauhoja niin mun mielestä ne maistuu ihan marsipaanille, yök.
    Kivan näköisiä ovat kyllä

    VastaaPoista
  5. Yritin viime vuonna vaikka kuinka monta kertaa saada aikaiseksi macaron-leivoksia. Kaivoin netistä reseptejä, vinkkejä, ohjeita, neuvoja ja vaikka mitä. Joka ainut kokeilu epäonnistui. Marenki ja minä emme ole tarkoitetut toisillemme!

    VastaaPoista